Altrat påskägg och påskkort

Före påsk hade vi påskpyssel med min pysselgrupp. Jag pimpade (eller ”altrade” som man säger inom scrapbooking) ett gammalt påskägg av papp genom att klistra på tidningspapper, måla tunt med vit allmogefärg, klistra på en påskservett på ena sidan och sedan dekorera med pärlor, fjädrar och blommor. Så här blev det:

20120411-220929.jpg

20120411-221253.jpg

20120411-221355.jpg

Helgen före påsk var jag på scrap- och stämpelmässa igen, samma som i höstas. Jag kunde inte låta bli en påskstämpel och lite påskpapper, så då ”måste” jag ju göra ett påskkort… 😉 Blev ett till min farmor som vi hälsade på på påskdagen.

20120409-201333.jpg

Cardstock i tre färger från Tim Holtz Distress Core’dinations, papper med påskkycklingar från Papir Design, stämplar från Kortmakaren färgade med Distress pennor, även de inköpa på mässan. Testade en ny grej, att rita längs kanterna för att efterlikna stygn. Blev helt ok tycker jag! Klistermärkena hittade jag på ICA. Blommorna är från Rox stamps och stjälkarna krullade jag runt penslar, såg det på ett kort och tyckte det var en kul grej att göra med stjälkarna istället för att bara klippa av dem.

Det här inlägget postades i Altrat, Påskkort, Påskpyssel och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Thanks a lot for leaving a comment, I really appreciate it!

