Två tags med Maja Design-papper

Idag visar jag två tags med samma papper från Maja Design, en av mina favoriter.

I höstas gjorde vi marmelad med pysselgruppen och en av burkarna fick min mamma i julklapp. Självklart måste den då få en fin etikett eller ”tag”!

20120110-210509.jpg

Papper ur Maja Designs ljuvliga serie Lantliv, pappren I min rabatt och Vårt älskade sommartorp (fina namn har de också!). Kanter skrapade och distressade med Vintage Photo som vanligt, bokstäverna stämplade. Blomman och fyrkanten är ditsatta med 3D-kuddar. Flera fina band att hänga fast den med – de är faktiskt bortklippta ur kläder, se där ett litet ”spar-tips”! :mrgreen:

Imorgon ska jag till en medlem i Svenska Örtasällskapet, vi ska ha plantbytarträff. Jag tänkte ta med en flaska rabarbersirap som jag kokade i somras (recept nedan).

20120602-200639.jpg

20120602-200701.jpg

Pappren är även här från Maja Designs serie Lantliv, bokstäverna är urklippta och fastsatta med 3D-kuddar. Bokstäverna är distressade ned Vintage Photo, fjärilarna med silver.
På locket klistrade jag en bit av samma papper och en liten virkad duk (loppisfynd).

Rabarbersirap
Skär 300 gram rabarber i stora bitar och lägg i en kastrull. Koka med 10,5 dl socker och 1 dl rosévin i ca 5 minuter. Sila av rabarbern och koka ner till en tunn sirap (det tjocknar när det svalnar).

Kan ringlas på glass eller filmjölk, ätas med turkisk yoghurt och valnötter, användas i drinkar…

Sirapen blev jättegod även om jag nog kokade för länge för den blev väldigt trögflytande när den svalnade. Men det går ju att värma upp om man vill få den tunnare!

Det här inlägget postades i Tags och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Thanks a lot for leaving a comment, I really appreciate it!

