Inbjudningskort dop

För ett dryg år sen döptes vår son och eftersom jag inte hade den här bloggen då så tänkte jag visa inbjudningskorten här.

Kortet är gjort av lite tjockare ”akvarellpapper” som jag har delat i två och sedan bigat för att kunna vika korten smidigt. Stämpeln med texten till Tryggare kan ingen vara är från Inkido och stämplat på tunnare lite blankt papper (hade först tänkt stämpla direkt på kortet men det blev inte bra pga strukturen i pappret). Jag ”fuskade” lite genom att klippa isär pappret så att mer av texten syns, så här:

Tvärs över kortet är det en 6 cm bred bit av pappret BoBunny Island mist Double dot och en ca 4,5 cm bred remsa av pappret LadyBug Always there – For someone you love. Stämpeln med texten Dopinbjudan är också från Inkido och på den har jag använt genomskinligt embossingpulver och min varmluftspistol och sedan stansat ut den med en ”scalloped circle”.

Fjärilen är utstansad ur samma papper som korten, jag köpte båda stansarna i en affär i London före jul men liknande finns lite överallt.

Inuti kortet har jag ett färgat papper som matchar i färg och som gick att använda i skrivaren, och på motsatt sida en utstansad fjäril i BoBunny-pappret.

Det här inlägget postades i Övriga kort och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Inbjudningskort dop

  1. Diana skriver:

    Lika fina nu som då! 🙂

  2. Ping: Tackkort dop | Pysselfnatt

Thanks a lot for leaving a comment, I really appreciate it!

