Semestershopping

På semestern var vi som jag har nämnt i Kragerö i södra Norge, och förra året upptäckte jag ju att allt-möjligt-affären Nille (liknar Tiimari som fanns i Sverige förut) även har scrapbookingsaker. Lyckan var gjord och jag längtade ett år efter att se om de hade fått in mycket nytt! Det fanns en del men tyvärr även en del gammalt, alltså samma som förra året, men så en dag regnade det och då åkte vi till ett litet shoppingcenter i närheten för att fördriva tiden. Där fanns också ett Nille – och de hade en hel del mer… 😀 Här är mina fynd:

Tre set med glittriga mönstrade papper; Fjärilar, blommor och ett svartvitt set med blommor och prickiga papper. 30 NOK (ca 35 SEK) för 6 dubbelsidiga papper, bra pris!

Ramar, mönsterbrads, olika klistermärken, ett clear stamps-set med tema födelsedag, rosor, bokstäver (med hösttema men de flesta funkar ju året runt), chipboards (tags och ramar). Dessutom en pack med häftkuddar som inte syns på bild, alltid bra att ha! 🙂

Det mesta kostade 19-29 kr/st, totalt betalade jag 340 NOK (ca 400 SEK) för alltihop! Jag är nöjd med tanke på allt jag fick med mig hem! 🙂

Under tiden i Norge blev det inget pysslat, däremot läste jag pysseltidningar, lite bloggar (de dagar vi kostade på oss att surfa med mobilen) och tog en del kort med baktanken att göra mina första layouter. Blir nog några semester-LO’s här framöver! 🙂 Samlade i alla fall massa inspiration som jag nu ska försöka få tid och utrymme för.

Hoppas ni har en härlig sommar, även om vädret svajar lite!

Kram Birgit

Det här inlägget postades i Allmänt, Scrapbooking och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Semestershopping

  1. Diana skriver:

    Wow vilka fynd! Sånt blir man grymt lycklig över.

Thanks a lot for leaving a comment, I really appreciate it!

